Jakékoli použití či využití obsahu či formy těchto webových stránek, ať již zcela či z části, je bez předchozího písemného souhlasu majitele porušením autorského zákona.
V USA je všechno možné, což v poslední době pociťujeme díky krizi v USA i všichni na své kůži a mysli. Díky změně a novému dodatku zákona o omezení dovozu konkurenčních chilských vín do USA, v posledních letech výrazně vydělávají silní, stejní jedinci, stejně jako i na pozměňovacím zákonu o dědictví, hypotékách, slibech. Ano, i tak se dělají peníze, hlavně ty větší a dlouhé.
Nabízím něco jiného. Začalo to podobně i u Gallových již v době prohibice v létech 1919 až 1933 v USA, kdy našli skulinku v tak nám všem známém zákonu. Nejstarší z bratrů Gallo, tedy Ernest (1909) vše vymyslel, jako vždy i potom. Přečetl si jako mladík doslovně a hlavně pečlivě dodatek zákona o prohibici a vyčetl, že zákon dovoluje používat destilační zařízení pro domácí výrobu vína do 200 galonů ročně, což je 756 litrů a jemu to stačí. Loňský majetek podle Forbesu, amerického časopisu, se odhaduje na 1,1 miliardy dolarů pro jeho firmu. Stal se tak největším výrobcem vína v USA všech dob pod značkou Ernest a Julio Gallo, které se vyrábí jako červené burgundské a bílé Sauvignon, které se stalo časem velmi kvalitní a tím i drahé, velmi známé na celém americkém trhu, také díky své distribuci.
Největší oblíbenost si získalo zpočátku silné, 20% alkoholické víno Thunderbird, které bylo velmi laciné a dostupné hlavně ve slamech, kde si našlo velké množství zákazníků k utěšení v tomto moku, před tvrdě řádící krizí. Tato značka se stala postupně známou po celém území USA díky pracovitosti a nápaditosti svého šéfa, který se narodil v Jacksonu v Kalifornii, rodičům ze severní Itálie.
Své neshody po cestě výroby a obchodu i distribuce, řeší způsoby, které nabyl z doby prohibice, podporuje pravidelně politické kampaně na všechny strany dodnes. Své tváře bratři dávají na obdiv zbytku společnosti na svých bachratých lahvích, o čem Ernest snil.
Když pracoval jako chlapec na vinicích, bylo mu v roce 1923 čtrnáct let. Přečetl si v městské knihovně recepturu o víně, které rádoby plesniví. Modesto ve slunné Kalifornii je místem, kde se dělá a vyplácí marketing po americku, ale hlavně se musí denně bojovat o svoji práci a úspěch.
Někdy se vyplatí i zajít si předem do knihovny, ani nemusí opisovat od druhých, úspěšných jedinců, kteří ukazují cestu těm, co nečtou, ale zato beztrestně kradou vše, na co přijdou, včetně myšlenek a již ukázané cesty, to nic nestojí. Pozor na ně, také takové znám.
Miloš Tretter